Osiem organizacji działających w ramach branży komunikacyjnej podpisało deklarację dotyczącą dobrych praktyk i standardów współpracy na linii klient–agencja. Biała Księga zawiera zbiór dobrych praktyk, które mają na celu ułatwienie obu stronom prowadzenia działań związanych z przetargami.
Szymon Gutkowski, prezes SKM SAR, tłumacząc powody powstania dokumentu zwraca uwagę, że przygotowania do postępowań przetargowych to dla agencji koszt, który nie zawsze się opłaca – w 2016 roku aż 20 proc. przetargów pozostało bez rozstrzygnięcia.
„Każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów. Wierzymy, że proces, który jest opisany bardzo szczegółowo w Białej Księdze, nie tylko pozwoli ograniczyć te koszty poprzez lepsze przygotowanie przetargów, ale również pomoże wybierać lepszych partnerów” – mówi prezes SKM SAR.
Każdy z ośmiu kolejnych rozdziałów Księgi ma zawierać zbiór zasad przetargowych odnoszących się do działań w różnych sektorach branży: full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding oraz media. W pierwszym opublikowanym fragmencie Księgi zawarto szczegółowy opis każdego etapu wzorowego – zdaniem twórców dokumentu – procesu zakupowego.
Źródło: dobryprzetarg.com.pl
Sygnatariuszami dokumentu byli przedstawiciele ośmiu organizacji: Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML (organizatorzy), Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Związku Firm Public Relations, IAA Polska – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, Klubu Agencji Eventowych SAR, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel oraz Stowarzyszenia Branży Eventowej.
Pełny pierwszy rozdział Białej Księgi dostępny jest na stronie. Poszczególne rozdziały – jak twierdzą twórcy dokumentu – opublikowane zostaną w grudniu 2017 roku oraz styczniu i marcu 2018.
Zbiór dobrych praktyk przetargowych przeznaczony dla specjalistów od PR-u ukaże się 8 grudnia. (mp)