Facebook opracowuje nowe narzędzia audio, które obejmą pokoje audio do czatów na żywo, nagrania dźwiękowe do udostępniania krótkich wiadomości głosowych oraz funkcję podcastów – podaje engadget.com. Jak czytamy, aktualizacje mają pomóc serwisowi konkurować z aplikacją Clubhouse.
Zobacz również: Branża, media, inwestorzy, milionerzy i… Ashton Kutcher! Dlaczego warto rozważyć Clubhouse w strategii PR?
Źródło pisze, że planowane pokoje audio będą najbardziej spośród innych nowych funkcji przypominały działanie aplikacji Clubhouse. Pozwolą one użytkownikom uczestniczyć w czatach na żywo zarówno na Facebooku, jak i Messengerze. Portal informuje, że narzędzie pojawi się jeszcze tego lata.
Facebook pracuje również nad funkcją „soundbites”, która pozwoli na publikowanie krótkich klipów audio w aktualnościach. Czytamy jednak, że będą one obejmowały więcej niż tylko podstawowe klipy audio, z możliwością dodawania efektów specjalnych, transkrypcji i innych podobnych funkcji. Dodatkowo engadget.com przekazuje, że serwis myśli nad funkcją podcastów, która umożliwi użytkownikom przeglądanie, pobieranie i słuchanie nagrań dźwiękowych bezpośrednio z aplikacji Facebooka – zarówno wtedy, kiedy aplikacja będzie otwarta, jak i gdy będzie działa w tle. Dowiadujemy się, że nie jest znany jeszcze termin wprowadzenia tych aktualizacji.
Źródło: about.fb.com
Źródło zaznacza też, że Facebook zastanawia się nad sposobem umożliwienia zarabiania we wszystkich swoich nowych funkcjach audio – m.in. przez danie twórcom możliwości oferowania płatnych subskrypcji dostępu do pokojów czy stworzenie funduszu dla influencerów za nagrania dźwiękowe.
Zobacz także: Twitter rozwija pokoje do rozmów audio
(kd)