Związek Firm Public Relations przedstawił skład jury tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacz. Obradom w 2020 roku przewodniczyć będzie Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter&Gamble. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich zostali z kolei Anna Papka, doradca ds. relacji zewnętrznych na Polskę oraz rzecznik prasowy Shell Polska, Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec, Mariusz Pleban, CEO agencji OneMulti, oraz Anna Cywińska, prezes Fundacji Nutricia.
Grono jurorów liczy niemal 90 osób. W składzie jury są to nie tylko praktycy i eksperci branży PR, lecz także przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego. Jurorzy zostali przydzieleni do czterech grup, w ramach których oceniać będą projekty zgłoszone w określonych kategoriach. Jak zaznaczają organizatorzy, w przypadku znacznych dysproporcji w liczbie zgłoszeń kategorie przydzielone do grup jurorskich mogą ulec zmianie.
Pierwsza grupa jurorska, której przewodniczącą jest Anna Papka z Shell Polska, oceni projekty z kategorii PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Efektywność.
Pracami drugiej grupy jurorskiej kierować będzie Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec. Jej grupa zajmie się projektami z kategorii Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Medycyna i zdrowie, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport.
Mariusz Pleban z OneMulti będzie zarządać pracami trzeciej grupy. Oceni ona zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Covid-19 PR response, Content marketing – branded content, Custom publishing, PR miejsca, miasta lub regionu, Sport, turystyka i rekreacja, Uroda, higiena i wellness, Kreatywność.
Pracami grupy czwartej pokieruje Anna Cywińska z Fundacji Nutricia. Ta grupa zajmie się oceną projektów z kategorii PR pro bono, Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainability i CSR Communications, NGO i sektor publiczny, Kultura i media, Moda i styl życia, Research&Insight.
Poza tym wszyscy jurorzy będą oceniać projekty nadesłane w kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20. rocznicy powstania Związku Firm Public Relations. Celem tej kategorii jest przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na polską branżę PR i wyłonienie spośród nich Kampanii PR XX-lecia.
Pełny skład jury można znaleźć na stronie.
Do 3 września trwa drugi termin zgłoszeń do konkursu Złote Spinacze. Ostateczny termin przyjmowania projektów minie 7 września. 8 października ogłoszona zostanie lista nominowanych, a zwycięzców podczas uroczystej gali 4 grudnia.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)