niedziela, 29 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRóżne oblicza mobilności

Różne oblicza mobilności

Jakie treści oglądamy na urządzeniach mobilnych? Internauci najchętniej sprawdzają, co dzieje się w social mediach w telefonach starszej generacji, zaś tematyka lifestylowa i e-commerce najczęściej wyświetlana jest  na tabletach – wynika z badania Gemiusa.

Okazuje się, że internauci najczęściej korzystają ze smartfonów – aż 67 proc. mobilnych użytkowników łączy się tak z siecią. Następnie popularnością cieszy się tablet (24 proc.) oraz telefon komórkowy z małym ekranem (9 proc.). Ponadto są tematy, które częściej są przeglądane na danym urządzeniu. Tej klasyfikacji opierają się serwisy informacyjne i publicystyczne oraz strony z treściami rozrywkowymi oraz kulturalnymi, bo są one popularne wśród użytkowników wszystkich rodzajów urządzeń. Jednak na tym kończy się zbieżność. Właściciele smartfonów najchętniej przeglądają wiadomości sportowe, zaś użytkownicy tabletów – treści lifestylowe, modowe oraz e-commerce. Jeśli chodzi o społecznościówki, to królują w tym zestawieniu komórki starej generacji.

„Będąc w ruchu, często potrzebujemy informacji tu i teraz, a smartfony czy telefony starej generacji są wręcz stworzone do tego, by za ich pomocą sprawdzać wyniki wydarzeń sportowych, aktualne informacje z kraju i ze świata czy dane giełdowe” – stwierdził Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa od technologii internetowych.

Badanie zostało zrealizowane na próbie 2 mln urządzeń mobilnych aktywnych w polskiej sieci. (kg)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj