Punkt wyjścia:
Pasaż Tesco to sieć centrów handlowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, należących do Tesco Polska. W wakacje 2016 roku Pasaże Tesco postanowiły zorganizować wyjątkową w skali naszego kraju atrakcję dla klientów, która odpowiada na potrzeby mieszkańców lokalnych społeczności. Z badań „Wyjazdy wypoczynkowe Polaków w 2015 roku i plany na rok 2016” zrealizowanych przez CBOS na reprezentatywnej grupie Polaków wynika, że blisko połowa respondentów (49 proc.) nie wyjeżdżała na dłużej w okresie letnim poza miejsce swojego zamieszkania (pytanie brzmiało: Czy w minionym roku wyjeżdżał(a) pan(i) w celach wypoczynkowych lub turystycznych na co najmniej dwa dni? Chodzi o wyjazdy z co najmniej jednym noclegiem). Pogłębione analizy wykazały, że w wielu polskich miastach mieszkańcy narzekają na brak rozrywek i atrakcji w okresie wakacyjnym.
Realizacja projektu:
Zanim dokonaliśmy wyboru sześć miast, w których zorganizowaliśmy Wakacyjny Festiwal Atrakcji, sprawdziliśmy, które z nich mają najmniejszy dostęp do rozrywki w miesiącach letnich oraz zrobiliśmy gruntowną analizę sytuacji, by odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów. W ten sposób wyłoniliśmy następujące polskie miejscowości – Piłę, Bielsko-Białą, Opole, Lublin, Szczawno-Zdrój oraz Gliwice. Chcieliśmy zapewnić wakacyjne atrakcje tym klientom, którzy borykają się z brakiem ciekawej alternatywy dla spędzania czasu w domu przed komputerem czy telewizorem w ciepłe letnie dni.
W ramach Wakacyjnego Festiwalu Atrakcji przygotowaliśmy specjalne strefy na parkingach przed Pasażami Tesco. Uczestnicy wydarzeń mogli usiąść na wygodnych leżakach, poopalać się na słońcu, napić bezpłatnej lemoniady, a także wziąć udział w wyjątkowych warsztatach z gwiazdami – Mateuszem Gesslerem, Małgorzatą Rozenek-Majdan, Agnieszką Kaczorowską, Dorotą Gardias, Pauliną Krupińską, Agnieszką Jastrzębską, Moniką Mrozowską oraz Omeną Mensah.
Cele projektu:
* zwiększenie liczby klientów poprzez stworzenie dodatkowej motywacji do odwiedzenia Pasaży Tesco,
* zaangażowanie klientów, odwiedzających Pasaże Tesco w czasie wakacji,
* stworzenie przestrzeni, która stanie się alternatywą dla spędzania wolnego czasu,
* oferowanie klientom benefitów i atrakcji w zamian za zakupy u najemców Pasaży Tesco,
* promocja marki poprzez stworzenie przestrzeni do wspólnego celebrowania wakacji.
Grupy docelowe:
* lokalne społeczności – mieszkańcy sześciu polskich miast, w których zrealizowaliśmy Wakacyjny Festiwal Atrakcji,
* klienci Pasaży Tesco,
* media (głównie media regionalne ze względu na lokalny zasięg działań).
Efekty:
* realizacja sześciu eventów,
* 100 publikacji wygenerowanych w ponad miesiąc (głównie media regionalne ze względu na lokalny zasięg działań) o łącznym AVE 135 000 zł,
* zbudowanie wizerunku Pasaży Tesco jako inicjatora wyjątkowych eventów skierowanych do lokalnych społeczności,
* stworzenie i implementacja strategii na interesujące i oryginalne wydarzenie dla lokalnych społeczności (jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, która zrealizowała cykliczne eventy dla klientów w tej formie).