Diane Schwartz, specjalistka z 25-letnim stażem w PR, autorka bloga i autorka licznych publikacji, viceprezydent Media/PR Group w Access Intelligence przygotowała zestaw kilkunastu tematów do przemyślenia i wprowadzenia w życie dla PR-owców, którzy chcą z sukcesem podsumować ubiegły rok i przygotować sensowny plan na kolejny. Poniżej przytaczamy 11 kroków, które Diane Schwartz przygotowała dla portalu prnewsonline.com.
1. Przeprowadź audyt treści: przejrzyj wiadomości w mediach społecznościowych oraz artykuły publikowane na stronie, żeby mieć pełny obraz Twojej marki lub produktu na przestrzeni roku. Zastanów się, których tematów było za dużo/za mało i na tej podstawie zaplanuj treści na kolejny rok.
2. Jeśli urodziłeś/urodziłaś się przed 1992 rokiem, zapoznaj się z ludźmi z pokolenia Millenialsów w Twojej firmie i dowiedz, co ich interesuje, w jaki sposób myślą, komunikują się itd. Poczytaj opracowania na ten temat.
3. Zapoznaj się z Zasadami Barcelońskimi (http://www.prnewsonline.com/barcelona-principles-2-0/).
4. Zorganizuj spotkanie z działem marketingu w celu wymiany pomysłów i rozwoju strategii komunikacji przydatnych dla obu działów (PR i marketingu).
5. Przejrzyj profile mediów społecznościowych, na których jest obecna Twoja firma/marka/produkt pod kątem przydatności, komunikacji, odbioru użytkowników i usuń te, które nie są Ci potrzebne.
Więcej na ten temat tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/trzy-strategie-na-rozwoj-mediow-spolecznosciowych-w-2016-r
6. Przejrzyj swój plan kryzysowy i zaktualizuj go, jeśli to konieczne. Jeśli nie masz opracowanej tego typu strategii, stwórz wstępny szkic i skonsultuj go z osobami w Twoim dziale.
7. Zrób bilans kontaktów z mediami. Ustal spotkania z kluczowymi dla Ciebie dziennikarzami na pierwszy kwartał 2016 roku zapoznając się wcześniej z ich stylem pracy, szukając informacji na temat tego, jakie tematy ich interesują itd. Wpisz do swoich celów nawiązanie znaczących relacji z docelową dla Ciebie grupą mediów.
8. Zapoznaj się z aktualnymi celami Twojej firmy, żeby upewnić się, że Twoje cele w obszarze PR pokrywają się ogólną strategią. Podobną synchronizację celów przeprowadź z klientami, jeśli pracujesz dla nich z ramienia agencji.
9. Zastanów się nad Twoim zespołem – czy masz odpowiednią grupę do tego, by zrealizować cele na 2016 rok? Jakie są najważniejsze zadania, obowiązki i umiejętności, jakich potrzebujesz? Rozważ je dokładnie i nie obawiaj się trudnych rozmów i wprowadzania zmian, które pomogą zespołowi osiągnąć cele.
10. Zastanów się, czy Twoja firma/produkt/marka jest komunikowana w zintegrowany sposób (jeśli tego wymaga).
11. Zorganizuj Dzień Błędów. Niech każdy z Twoich współpracowników lub podwładnych podzieli się swoim doświadczeniem i opowie, jakie wnioski wyciągnął z tych trudnych sytuacji. (jj)