sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościManagerze, zostaw swoje ego za drzwiami

Managerze, zostaw swoje ego za drzwiami

Blog.hubspot.com opracował poradnik dla liderów, którzy dopiero będą debiutować w tej roli.

W 2015 roku przychody agencji marketingowych w USA wzrosły o 6,5 proc., osiągając rekordowy poziom 46,8 miliardów dolarów. W związku z takimi wynikami, coraz więcej liderów będzie próbowało dołączyć do PR-owego świata. Karla Cook przedstawia praktyczne wskazówki dla przyszłych managerów.

Zwłaszcza na początku współpracy nowemu kierownikowi może z trudnością przyjść przeforsowanie swoich racji. Towarzyszy temu poczucie rezygnacji. „Nie daj się zwieść swojemu wyobrażeniu, że jest tak źle. Odpuść” – zaznacza na wstępie autorka. Cook bynajmniej nie ma tu na celu propagowania lekkomyślnego stylu pracy. Chodzi jedynie o to, by nie poddawać się po pierwszych niepowodzeniach, które zdarzają się w nowym miejscu. Często jednak pracownicy na wysokich stanowiskach uważają, że na tym etapie nie wypada im już popełniać błędów.
Gorzej, gdy na siłę próbują udowodnić, że nowa funkcja im się należy. Jak zaznacza Karla Cook, zdarza się do zwłaszcza tym pracownikom, którzy awansowali i usilnie chcą zaimponować kolegom zza biurka. Dlatego proponuje szefom, by już w pierwszym dniu „zostawili swoje ego za drzwami”.
Pomoże im w tym ustalenie swoich mocnych i słabych stron. „Zanim będziecie rozwijać się w nowej roli, oceńcie, które umiejętności mogą stworzyć z was przywódcę”. Managerowie mają bowiem problem z oszacowaniem własnych możliwości, a od tego trzeba zacząć, gdy chce się zarządzać zespołem. Określ przy tym, jakim typem lidera chcesz być – konkluduje autorka. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj