Generacje Y i X za najbardziej właściwe dla siebie wskazywały marki właśnie z tych dwóch branż – czytamy w forbes.com.
Apple wciąż utrzymuje pozycję lidera w rankingu najcenniejszych marek świata. Podobnie uważają Chińczycy, ale konkurencja depcze producentowi po piętach. Mark Tanner z firmy Chiny Skinny, przeprowadzającej badania konsumencie, zwraca uwagę, że badane pokolenia Y i Z są bardziej liberalne niż ich rodzice. Które marki uważają za najbardziej odpowiednie dla siebie? Tu autor artykułu powołuje się na ankietę RTG Consulting Group. Autorzy badania przepytali grupę 4000 konsumentów z Szanghaju, Chengdu i Pekinu.
Wśród millenialsów najbardziej popularne marki to Apple, WeChat, Alipay Taobao, Adidas, czy Zara. Ich młodsi koledzy, Zeci wskazują natomiast na: Xiaomi, Adidas, Nike, Uniqlo, Zara i Converse. Spośród dziesięciu ogólnych najpopularniejszych marek, układ sił rozłożył się między produkty high-tech i mody – z tym że marki reprezentujące pierwszą z wymienionych branż są istotniejsze dla millenialsów. (mw)