sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualności5 powodów, przez które Twój fanpage się nie rozwija

5 powodów, przez które Twój fanpage się nie rozwija

Wiele firm traktuje dziś Facebooka jako jedną z najważniejszych platform marketingowych z powodu zasięgu, jaki można osiągnąć dzięki temu medium społecznościowemu. Mimo, że może nie do końca mamy wpływ na tajemnicze algorytmy, według których portal Zuckerberga wyświetla użytkownikom treści, jest kilka rzeczy, dzięki którym możemy wspomóc wzrost fanpage’a firmy.

Na influence.cipr.co.uk pojawił się tekst, którego autor wskazuje na najczęstsze powody, przez które strona firmy na Facebooku przestała się rozwijać – wraz z receptami na poprawę tego stanu.

1. Ustawienia prywatności fanpage’a są zbyt restrykcyjne
Bezpieczeństwo strony firmy na portalu Zuckerberga jest oczywiście ważne, jednak zbyt ostre ograniczenia mogą negatywnie wpływać na liczbę jej wyświetleń – czytamy. Warto zajrzeć do ustawień prywatności strony, czy przypadkiem jakaś grupa użytkowników nie została niepotrzebnie zablokowana.

 

2. Użytkownicy cofają polubienia
Jedną z największych pułapek, w jakie można wpaść podczas zarządzania mediami społecznościowymi, jest udostępnianie treści, które wydają się interesujące zarządzającemu fanpage’em, a nie użytkownikom. To jeden z głównych powodów cofania polubień – czytamy.

Trzeba pamiętać, że prowadzenie profesjonalnego fanpage’a siłą rzeczy różni się od prowadzenia prywatnego profilu. Zarządzający stroną firmy powinien wiedzieć, co interesuje osoby, które ją polubiły. Strategia publikacji i rodzaj treści powinny być dostosowane do tego, co chcą widzieć obecni lub przyszli klienci – czytamy.

Powodem cofania polubień może być także zbyt częste publikowanie postów.

Czytaj więcej:
Łukasz Wołek, CEO agencji Eura7 i Abanana – 8 sposobów na rozwinięcie marki na Facebooku

3. Call to action przechodzą bez echa
Fanpage służy zwykle do celów marketingowych. Jeśli publikowane na nim treści nie zawierają wezwań do działania [ang. call to action], to może być główny problem stagnacji w rozwoju strony.

Odnośniki call to action to najczęściej linki lub obrazki. Muszą jak najprościej wskazywać użytkownikowi, dlaczego, co i jak ma zrobić. Dobrze skonfigurowane potrafią sprawić, że użytkownicy machinalnie klikną „lubię to” – czytamy.

 

4. Na fanpage’u zamieszczane są bezsensowne reklamy
Kolorowe, zabawne reklamy na Facebooku to norma, którą codziennie w swoim newsfeedzie widzi niemal każdy. Posiadają one jednak jedną cechę: nie mają wyraźnego związku z tym, co jest przedmiotem reklamy. Są zabawne, ale nieefektywne.

 

5. Fanpage nie daje użytkownikom tego, co chcą
Przykład: fanpage producenta ekspresów do kawy. Jeśli administrator ma za zadanie zareklamować nowy ekspres, a grupą docelową są bogaci, ale bardzo zajęci szefowie firm, należy dopasować przekaz do tego, czego naprawdę mogą chcieć – pisze autor.

Nie warto w takim razie wychwalać dziesiątek opcji, które ma reklamowany sprzęt. Lepiej na przykład zasugerować, że dzięki niemu szefowie zaoszczędzą swój cenny czas, który będą mogli przeznaczyć na odpoczynek lub spotkania z rodziną. Facebookowy fanpage sprzyja tego typu przekazowi i warto to wykorzystywać, by dawać ludziom to, czego chcą oni – a nie administrator.

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj