Wiadomości Turystyczne donoszą o kolejnych miastach i regionach, które rozpoczynają kampanie wizerunkowe. Po Poznaniu i Krakowie, do grona promujących się za granicą dołącza województwo świętokrzyskie. Jak donosi Instytut Turystyki, największą grupę turystów w Polsce stanowią Niemcy. Dlatego organizatorzy kampanii właśnie do nich kierują działania promocyjne. „Głównym celem promocji regionu za granicą jest zwrócenie uwagi potencjalnych turystów (…) na region pomiędzy Warszawą a Krakowem, aby turyści tranzytowi chcieli zatrzymać się w nim jak najdłużej” – wyjaśnia Jacek Kowalczyk, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego.
Dotychczas w ramach promocji zorganizowano spotkanie z prezentacją multimedialną dla niemieckich dziennikarzy zakończone typowo polskim poczęstunkiem. Województwo od lat uczestniczy w Targach Turystycznych ITB w Berlinie, a w sierpniu wzięło udział w imprezie promocyjnej „Global City” w Berlinie. W ramach Roku Polsko-Niemieckiego województwo przygotowało także projekt prezentacji kulturalnej i turystycznej tego regionu w różnych częściach Niemiec.