Na łamach łódzkiej Gazety Wyborczej możemy przeczytać rozmowę Joanny Blewąskiej z Markiem Wełkiem, dyrektorem zarządzającym Home Consulting o rozwoju i wizerunku Łodzi. Zdaniem Wełka dla firm działających już na rynku, jak i dla tych, które dopiero powstają Łódź może spełniać ważną rolę przy projektach związanych z nieruchomościami mieszkaniowymi, komercyjnymi czy logistyczno-magazynowymi.
To zainteresowanie Łodzią wśród klientów firmy skłoniło jej pracowników do opracowania raportu nt. rozwoju miasta. Według rozmówcy Gazety kluczowe jest położenie miasta, ale analitycy firmy Home Consulting byli zgodni, co do tego, że Łódź nie powinna skupiać się na wspieraniu lokowania w mieście tylko centrów logistycznych. Miasto może zająć się także obsługą biznesu, jeśli powstaną odpowiednie przestrzenie biurowe i dogodne połączenie kolejowe z Warszawą.
Zdaniem Wełka, aby poprawić atrakcyjność miasta należy poprawić komunikację i m.in. rozbudować lotnisko, wykorzystać doświadczenie z pozyskiwania Della i przyciągnąć innych tej miary inwestorów technologicznych oraz promować miasto poprzez zwrócenie uwagi na niepowtarzalny charakter Łodzi. (kk)