sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMedia wywołują kryzysy

Media wywołują kryzysy

„Na świecie kryzys sprowadza media, w Polsce najczęściej media sprowadzają kryzys”, pisze Piotr Czarnowski, prezes First PR na łamach Pulsu Farmacji. Przy okazji omawiania sytuacji kryzysowych w aptekach zastanawia się on nad rolą mediów w inicjowaniu kryzysów.

Zdaniem Czarnowskiego kryzys wizerunkowy w aptece może pojawić się nawet wtedy, gdy „wszystko dzieje się zgodnie z procedurami”. A wywołać mogą go dziennikarze, którzy „chętnie publikują każdą informację bez jej weryfikacji”. W opinii autora w Polsce media z lubością posługują się prowokacją dziennikarską, co za granicą zdarza się „niezwykle rzadko”. Zagraniczne media, korzystają z prowokacji tylko w ostateczności, gdy „zawiodą wszystkie inne metody zdobycia informacji”, uważa Czarnowski. Natomiast w naszym kraju „niezależnie jak bzdurna jest teza – media mogą ją próbować udowodnić, nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi”, argumentuje specjalista.

Dlatego nie tylko w przypadku aptek, ale i każdego przedsiębiorstwa ważne jest stałe prowadzenie działań antykryzysowych. Czarnowski zaleca więc skupienie się „raczej na prewencji niż usuwaniu skutków po niewczasie”. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj