piątek, 29 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWspółpraca IR-u i PR-u

Współpraca IR-u i PR-u

„Zakres i szybkość, z jaką obecnie przekazywane są informacje powodują, że zespoły investor relations i public relations coraz częściej współpracują ze sobą, aby ich firmy wysyłały bez zakłóceń strumień strategicznych wiadomości zewnętrznym, jak i wewnętrznym odbiorcom” – pisze Roland Pac na łamach Parkietu.

Autor w swoim artykule porusza temat współpracy specjalistów z działów PR i IR w firmach oraz ich znaczenia dla sprawnej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy. Pac stwierdza, że doświadczenia rynku wskazują na to, że przedsiębiorstwa, które mają klarowne i zdefiniowane strategie, komunikowane w zintegrowany sposób, odnoszą większe sukcesy niż konkurencja. Podkreśla również, że tworzenie zasad takiej współpracy nie musi oznaczać nowych form organizacyjnych. Natomiast brak współpracy może prowadzić do kryzysu i niepotrzebnych konfliktów w firmie.

Autor za konieczne uważa pokonanie funkcjonujących stereotypów tak, by specjaliści mogli bez przeszkód współpracować. Podkreśla, że „Wśród profesjonalnych pracowników IR często pokutuje przekonanie, że celem public relations jest jedynie organizowanie tzw. eventów czy pisanie komunikatów prasowych. Zapomina się o podstawowej misji, jaką jest w przypadku PR komunikowanie strategicznych informacji dotyczących spółki”. (mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj