Rok temu pisaliśmy o niecodziennych pomysłach Kościoła, czyli pokazie mody zakonnej i wyborach miss w habicie – wszystko, aby przyciągnąć chętnych do nowicjatu. Tym razem polskie domy zakonne i seminaria postawiły na profesjonalną kampanię reklamową, donosi dziennik Polska.
Liczba powołań „dramatycznie” spada, pisze dziennikarz Artur Grabarczyk. Dlatego właśnie duchowni postanowili dotrzeć do młodych przez reklamę i Internet. Jak dowiadujemy się z tekstu, produkcję filmów reklamowych zachęcających do zostania duchownym zlecił zakon Paulinów, a także seminaria w Łodzi i Katowicach. Film promocyjny kręci też szef koła filmowego działającego przy seminarium w Białymstoku. Wszystkie mają trafić do Internetu.
Jak mówi przeor Paulinów z Leśniowa, na filmową promocję zdecydowano się trochę przypadkowo, po sukcesie krótkiego reportażu „Początek Drogi” o nowicjacie w Leśniowie, wyemitowanym przez publiczną telewizję. Choć film nie miał charakteru promocyjnego, po jego emisji liczba powołań do zakonu wzrosła, czytamy.(ał)
Zobacz kampanię promującą amerykański episkopat.