sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPomysł na dobry biznes - nie toleruj anonimowości w sieci

Pomysł na dobry biznes – nie toleruj anonimowości w sieci

Facebook i Google twierdzą, że wymuszenie na użytkownikach swoich serwisów podawania prawdziwych danych zwiększa bezpieczeństwo i wprowadza kulturę do internetowej dyskusji. Działanie to prowokuje jednak „do zadania pytania, czy firmy internetowe nie stawiają własnych interesów wyżej od dobra swoich użytkowników” –  czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej Magazyn.

Mimo że dotychczas zasada anonimowości była jedną z głównych zalet internetu, użytkownicy zgadzają się na warunki stawiane przez Facebooka. „Facebook oraz Google chcą zawładnąć realnym światem” – twierdzi chiński dziennikarz i bloger Zhao Jing. Jego konto zostało zablokowane przez Facebooka, bo Jing znany jest w sieci pod pseudonimem Michael Anti. Dzięki prawdziwym informacjom zebranym o użytkownikach Facebook czy Google+ staną się doskonałymi narzędziami marketingowymi. Podobny los spotkał konto znanego pisarza Salmana Rushdiego – Facebook uznał, że powinien podać prawdziwe imię – Ahmed.

Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg miał stwierdzić, że „posiadanie dwóch tożsamości jest ewidentnym przykładem braku uczciwości”. Jak czytamy, stwierdzenie to świadczy o tym, że serwis Zuckerberga chce zamienić się w wielką bazę danych o internautach. Pozostaje pytanie, kto będzie miał dostęp do tych danych i jak będą one przechowywane. Zagadką pozostaje również kwestia tego, czy któremuś serwisowi społecznościowemu uda się zostać centrum przyszłego internetu. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj