Facebook wprowadza zmiany w statystykach. Oznacza to, że zmieni się zasięg postów – agencje social media powinny powiadomić swoich klientów o nowościach – czytamy w antyweb.pl.
Pod pojęciem zasięgu na FB kryje się liczba osób, która otrzymała odsłony postu ze strony. Jednak może wystąpić różnica pomiędzy wskaźnikiem zasięgu a liczbą wyświetleń, tj. pierwszy z nich może być mniejszy, bo jedna osoba może zobaczyć wiele odsłon. To się jednak zmieni. Po modyfikacjach statystyki będą bardziej precyzyjne, zostaną uwzględnione także urządzenia mobilne.
Udoskonalone zostaną dwie rzeczy. Po pierwsze, oficjalnie będzie doliczany ruch z urządzeń mobilnych do zasięgu postów. Oznacza to, że nie będzie ważne czy użytkownik wszedł na FB z komórki, tabletu czy komputera stacjonarnego. Po drugie, naliczanie postów z News Feed będzie teraz polegało na tym, że „użytkownik musi przewijać stronę główną Facebooka, a odsłona postu naliczana jest dopiero w momencie ukazania się wybranego wpisu na ekranie” – czytamy w antyweb.pl. Innowacje te mają sprawić, że statystyki będą bardziej precyzyjne. (kg)