Unia chce przyjrzeć się dotychczasowym regulacjom wspólnotowym, dotyczącym nieuczciwej reklamy oraz reklamy porównawczej – informuje Parkiet.
Na razie nie są znane szczegóły dotyczące planowanych zmian. Jak zapewnia jednak Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Komisja Europejska ma „szersze plany” dotyczące nieuczciwej i porównawczej reklamy.
Choć nie jest ona często wykorzystywana w Polsce, w ubiegłych latach kilka dużych firm zarzucało konkurencji stosowanie reklamy porównawczej. Sięgnęło po nią Tesco, co skończyło się pozwem od Lidla. LOT zarzucił natomiast stosowanie nieuczciwych praktyk liniom OLT Express. W tym przypadku sprawa wylądowała nie w sądzie, tylko w Komisji Etyki Reklamy. Ta orzekła, że rzeczywiście reklamy OLT mogły wprowadzać odbiorców w błąd przez podobieństwo do reklam LOT.
Zbyszko, producent wody Veroni otrzymał 240 tys. zł kary za reklamę, która zdaniem UOKiK wprowadzała konsumentów w błąd. Sugerowała ona, że konserwanty takie jak benzoesan sodu czy sorbian potasu szkodzą zdrowiu, oraz że są wykorzystywane przez producentów konkurencyjnych wód smakowych. (ks)