sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUnia Europejska bierze się za nieuczciwą reklamę

Unia Europejska bierze się za nieuczciwą reklamę

Unia chce przyjrzeć się dotychczasowym regulacjom wspólnotowym, dotyczącym nieuczciwej reklamy oraz reklamy porównawczej – informuje Parkiet.

Na razie nie są znane szczegóły dotyczące planowanych zmian. Jak zapewnia jednak Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Komisja Europejska ma „szersze plany” dotyczące nieuczciwej i porównawczej reklamy.

Choć nie jest ona często wykorzystywana w Polsce, w ubiegłych latach kilka dużych firm zarzucało konkurencji stosowanie reklamy porównawczej. Sięgnęło po nią Tesco, co skończyło się pozwem od Lidla. LOT zarzucił natomiast stosowanie nieuczciwych praktyk liniom OLT Express. W tym przypadku sprawa wylądowała nie w sądzie, tylko w Komisji Etyki Reklamy. Ta orzekła, że rzeczywiście reklamy OLT mogły wprowadzać odbiorców w błąd przez podobieństwo do reklam LOT.

Zbyszko, producent wody Veroni otrzymał 240 tys. zł kary za reklamę, która zdaniem UOKiK wprowadzała konsumentów w błąd. Sugerowała ona, że konserwanty takie jak benzoesan sodu czy sorbian potasu szkodzą zdrowiu, oraz że są wykorzystywane przez producentów konkurencyjnych wód smakowych. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj