Instagram dodał nową możliwość dotyczącą spersonalizowanych reklam – podaje socialmediatoday.com. Użytkownicy będą mogli zdecydować, czy zezwalają serwisowi na skorzystanie z danych pochodzących od zewnętrznych firm w celu targetowania.
Czytaj także: LinkedIn opracowuje nowe narzędzie, które ma ułatwiać targetowanie reklam
Jak czytamy, funkcja znajduje się w serwisie pod nazwą „Dane od partnerów”. Instagram wykorzystuje dane z zewnętrznych stron i aplikacji, aby w bardziej spersonalizowany sposób wyświetlać użytkownikom reklamy – tłumaczy źródło. W centrum prywatności i bezpieczeństwa Instagrama znaleźć można także wyjaśnienie, że reklamodawcy, wydawcy i twórcy aplikacji mogą przesyłać serwisowi informacje – takie jak odwiedzane strony, zakupy czy sposób korzystania z usług – za pośrednictwem narzędzi biznesowych Facebooka, niezależnie od tego, czy użytkownik posiada konto w tym portalu społecznościowym lub jest zalogowany.
Źródło: socialmediatoday.com
Ze zdjęcia zamieszczonego przez źródło dowiadujemy się również, że Instagram nie sprzedaje danych użytkowników, a sama funkcja pozwala decydować o sposobie wykorzystania tych danych i nie wpływa na liczbę wyświetlanych reklam.
Aby upewnić się, że wszyscy użytkownicy są świadomi możliwości zmiany ustawień, Instagram niedługo będzie pokazywać powiadomienia w aplikacji – dodaje źródło. Czytamy także, że w przypadku osób, które połączyły swoje konto z profilem na Facebooku, pod uwagę będą brane tamtejsze wybory dotyczące preferencji reklam.
Czytaj także: „Dlaczego widzę tę reklamę?” na Facebooku powie więcej
Zdaniem źródła, wprowadzenie nowej funkcji związane jest z rozwojem Instagrama w stronę e-commerce i rosnącej liczby firm, które skorzystają z możliwości śledzenia preferencji swoich odbiorców, co staje się kluczowym sposobem maksymalizacji sprzedaży w aplikacji. Jak czytamy, powoduje to, że zwiększa się także liczba użytkowników zadających pytania na temat pozyskiwania danych z zewnętrznych aplikacji. (ak)