Zdecydowali o tym czytelnicy portalu Ulica Ekologiczna. Najlepsza kampania została wyłoniona w plebiscycie, podsumowującym najciekawsze wydarzenia ubiegłego roku.
Autorem akcji jest Fundacja Ekologiczna Arka.
„Mamy nadzieję, że kampania »365 reklamówek śmieci« zapadnie wielu ludziom w sercach i skłoni do refleksji oraz zmiany nawyków. Szczególne podziękowania składamy tym uczestnikom, którzy byli najbardziej wytrwali i systematycznie zbierali swoje reklamówki śmieci i… ZBIERAJĄ NADAL” – czytamy na 365reklamoweksmieci.pl.
Źródło: 365reklamoweksmieci.pl
Jak informują organizatorzy, do akcji włączyło się ponad pół tysiąca osób z całej Polski. Najlepszy przykład dawał sam szef Arki – Wojciech Owczarz, który zbierał odpady w lasach, parkach i na skwerach. Tym samym edukował, że śmieci nie są bezużyteczne, ale stanowią wartościowy surowiec wtórny. Pułap 365 zebranych reklamówek został osiągnięty. W wyniku kampanii zebrano ich natomiast w sumie 3526.
Licznik tutaj.
Plebiscyt przeprowadzono w 4 kategoriach. Poza najlepszą kampania społeczną, można było głosować również na najciekawsze: wydarzenie roku, książę dla dorosłych oraz książkę dla dzieci. (ak)