W ciągu pół roku liczba reklamodawców na Instagramie wzrosła ponad dwa razy. Serwis poinformował, że jest ich już 500 tysięcy.
Miesięcznie z Instagrama korzysta 500 milionów osób, a każdego dnia – ponad 300 milionów. Jak podaje serwis, 80 proc. użytkowników serwisu pochodzi spoza USA.
500,000 Advertisers on Instagram from Instagram for Business on Vimeo.
Ponad 500 tys. profili korzysta natomiast z funkcji reklamowych dostępnych na platformie. Od wprowadzenia narzędzi reklamowych we wrześniu 2015 roku reklamy w serwisie wywołały ponad miliard interakcji, takich jak kliknięcia w link, pobrania aplikacji czy przejścia na zewnętrzne strony.
Po narzędzia reklamowe dostępne w serwisie najczęściej sięgają marki z branż: FMCG, e-commerce, sprzedaż detaliczna, rozrywka oraz technologie (wg stanu na 3 kwartał 2016). Z funkcji najczęściej korzystają reklamodawcy z USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Kanady. Jak informuje serwis, w ciągu dwóch miesięcy od wprowadzenia narzędzi biznesowych ponad 1,5 miliona firm zdecydowało się zmienić profil swoich kont na biznesowy. (mb)
SPRAWDŹ PROGRAM SZKOLENIA: REKLAMA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE 29 WRZEŚNIA W PROTO