O nietypowym sposobie neutralizowania nieprzychylnych informacji opublikowanych w Internecie pisze na stronie www.niemanlab.org Zachary M. Seward. Przedstawia on historię artykułu opublikowanego we wrześniu na łamach New York Times’a, dotyczącego hoki – ryby masowo odławianej u nowozelandzkich wybrzeży i służącej głównie do wyrobu hamburgerów McFish.
NY Times zarzucił firmom przetwórstwa rybnego z Nowej Zelandii, że ze względu na skalę połowu, hoki może niedługo zniknąć z nowozelandzkich wód. W ciekawy sposób zareagowała na tę publikację branżowa New Zealand Seafood Industry Council, która wykupiła reklamy w programie AdWords ze słowami kluczowymi takimi jak new zealand hoki i hoki new york times. Ich głównym zadaniem było poinformowanie czytelników Times’a o szczegółach dotyczących publikacji wspomnianego artykułu oraz sprostowanie informacji w nim zawartych.
Poza reklamami AdWords New Zealand Seafood Industry Council skorzystała z faktu podlinkowania swej strony w artykule New York Times’a. W efekcie w publikacji tej znalazł się link do strony Związku, na której poza pierowotnie zamieszczonymi danymi dotyczącymi gatunku hoki pojawiły się również nowe informacje przeczące tezom artykułu z New York Times’a.(ks)
Czytaj więcej