Na portalu agencji informacyjnej Reuters ukazała się informacja, że telewizja Al Jazeera rozpoczyna kampanię public relations. Jak czytamy w artykule kampania ma na celu zmianę wizerunku stacji i dotarcie do szerszej liczby widzów w USA i Kanadzie. Angielsko języczny serwis stacji stworzył stronę IWantAJE.net, na której stara się rozprawić ze wszystkimi mitami krążącymi o stacji.
Kanał Al Jazeera, w języku arabskim jest dostępny w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem sieci satelitarnej DISH TV , jednak w języku angielskim udostępnia ją niewielu operatorów kablowych. Do witryny na całym świecie będzie miało dostęp około 130 milionów odbioróców.
Stacja uważa, że dostęp w USA został zahamowany, ponieważ według Amerykanów kanał popiera al Kaidę i jej lidera Osamę Bin Ladena, a poza tym jest antysemicki i antyamerykański. Kampania PR-owska ma zmienić oblicze stacji. (mk)