niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzy YouTube widzi w Facebooku konkurenta?

Czy YouTube widzi w Facebooku konkurenta?

Dzięki nowej opcji publikacji wideo Facebook chce rywalizować z YouTubem. Jednak czy ten faktycznie traktuje serwis Zuckerberga jako konkurenta? – pyta adweek.com.

W portalu czytamy wywiad z Jamie Byrne, która w YouTube odpowiada za zarządzanie treścią. W rozmowie podsumowuje między innymi dziesięć lat istnienia serwisu. Gdy w 2006 roku rozpoczęła w nim pracę, YouTube dziennie miał mniej niż 40 mln odsłon – dziś liczba ta wynosi około 4 miliardy. „Jesteśmy dojrzałą firmą i rozwijamy się teraz w jeszcze szybszym tempie” – dodaje. Do zadań Byrne należy także pozyskiwanie reklamodawców. Jak przyznaje, kiedyś YouTube był jedną marką, dziś zakres jego działań się zwiększył – powstała konferencja Vidcon, która skupia wszystkich YouTuberów i przyciąga ich fanów.

Byrne dodaje także, że w ciągu trzech ostatnich lat coraz więcej reklamodawców otwiera się na serwis. „Naszym największym wyzwaniem jest dalsze przejęcie dolarów z telewizji do wideo online ” – czytamy.

W dalszej rozmowy pojawia się także wątek działań Facebooka w kierunku wideo. Czy YouTube postrzega serwis jako konkurenta? Byrne jest zdania, że każda firma, która widzi potencjał w wideo online, musi pamiętać, że nie jest w stanie zrobić tego sama. „Widzimy, że coraz więcej podmiotów otwiera się na wideo. Firmy muszą pamiętać przy tym, że tylko odpowiednia liczba treści jest w stanie przyciągnąć reklamodawców” – czytamy. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj