W gazecie Wspólnota ukazał się wywiad Artura Osieckiego z organizatorem Festiwalu promocji Miast i Regionów – Januszem Malinowskim.
Jak stwierdza prezes Grupy Ströer w Polsce, festiwal „w sposób istotny usankcjonował strategiczną rolę promocji w miastach i regionach”. Malinowski wyjaśnia, że druga edycja imprezy ma być poświęcona doskonaleniu i poszerzeniu wiedzy specjalistów. Podkreśla, że rok 2007 był „Rokiem Promocji Miejsc. Nie było jeszcze w naszej historii okresu, w którym tak często i tak dużo mówiło się o promocji miast i regionów”. Według niego każdy sukces konkretnego miasta mobilizuje pozostałych. „Zasługuje na uwagę nie tyle podejmowanie działań promocyjnych, co ich profesjonalizacja”.
W wywiadzie Malinowski odpowiada także na pytania o najczęściej podejmowane działania promocyjne i w jakim kierunku rozwijać się będzie promocja polskich miast. Stwierdza on, że silna konkurencja wymusza dynamiczne działania. W wielu miejscach powstaną strategie marki, a Mistrzostwa Europy 2012 stwarzają możliwość pozyskania dobrych inwestycji i dużych środków finansowych z funduszy UE. (mk)