Każdy specjalista zajmujący się public relations regularny kontakt z dziennikarzami ma wpisany w obowiązki służbowe. Niestety nie zawsze efekty tych kontaktów są zgodne z jego oczekiwaniami, albo, co gorsza, z oczekiwaniami szefa. Istnieje wiele powodów, przez które codzienna współpraca dziennikarza i PR-owca nie jest usłana różami. Badania (1) pokazują, że najczęstszym błędem pracowników PR jest wysyłanie informacji do dziennikarzy, którzy nie są zainteresowani ich tematem. Innym powodem napiętych kontaktów jest telefoniczne (lub mailowe) potwierdzanie, czy aby na pewno dziennikarz zapoznał się z przesłaną informacją i czy ją opublikuje?
Czy w tej sytuacji PR-owiec może coś zrobić, aby poprawić swoje relacje z mediami?
Wartym uwagi rozwiązaniem jest baza www.mediacontact.pl, zawierająca kontakty do prawie 7 tysięcy dziennikarzy. Dane do MediaContactu pozyskiwanie są z monitoringu mediów i klasyfikowane tematycznie w oparciu o twórczość dziennikarzy. Dzięki temu można mieć pewność, że informacja trafi do publicysty rzeczywiście zainteresowanego naszym tematem. Użytkownicy bazy mają także dostęp do biura prasowego z funkcją statystyk, które pokazują kiedy i którzy dziennikarze zapoznali się z naszą informacją, bez konieczności uciążliwego dla obu stron, potwierdzania telefonicznego lub mailowego.
Korzystanie z wersji demonstracyjnej www.mediacontact.pl jest bezpłatne.
Informacja promocyjna
(1)Sonda portalu proto.pl z 22.06.2006 r.