sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKoniunktura relacji inwestorskich

Koniunktura relacji inwestorskich

O dobrej passie usług z branży IR i PR finansowego czytamy w gazecie Parkiet. Dobrą koniunkturę w tym sektorze można tłumaczyć dużą liczbą spółek giełdowych przygotowujących nowe emisje akcji oraz rosnącymi wymaganiami inwestorów co do relacji inwestorskich. Szacuje się, że rynek usług inwestorskich i finansowego PR w Polsce jest wart kilkanaście milionów złotych.
Nieoficjalnie mówi się, że wartość umowy na prowadzenie relacji inwestorskich waha się od 80 tys. do ponad 200 tys. złotych. Jak zauważa cytowana w artykule Anna Krajewska, współzałożycielka i prezes firmy NBS Public Relations: „Przełom w branży IR nastąpił pod koniec lat 90., po debiucie na giełdzie największych spółek. Można powiedzieć, że dopiero od tego czasu spółki w regularny i świadomy sposób zaczęły komunikować się z mediami i inwestorami”. O znaczeniu usług i rynku IR świadczą badania przeprowadzone przez NBS – WarsawScan 2004. Wynika z nich, że prasa ekonomiczna była bardziej wiarygodnym źródłem informacji do podjęcia decyzji inwestycyjnej niż raport analityczny strony sprzedającej.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj