Na łamach Pulsu Biznesu ukazał się wywiad Marcina Zawiślińskiego z Karen van Bergen, dyrektor regionalną agencji Fleishman-Hillard na Holandię i Europę Środkowo-Wschodnią. Dziennikarz pyta specjalistkę m.in. o to, jak dbać o pozycjonowanie korporacyjne, wskazówki dla firm, które chcą się promować za granicą i o to, czy skuteczne pozycjonowanie jest wynikiem dobrego marketingu czy PR.
Van Bergen uważa, że „wszystkie znane marki, choć zdają sobie sprawę ze swojej dużej rozpoznawalności, muszą stale umacniać świadomość kluczowych wartości, z których są znane i z którymi się identyfikują”, po to, by klienci o nich nie zapomnieli. Stwierdza także, że dobre pozycjonowanie to efekt skutecznej komunikacji. Zaleca firmom stworzenie listy kilku wartości, które są dla nich istotne z biznesowego punktu widzenia, by potem skutecznie je realizować i móc o tym komunikować. Dodaje także, że skuteczne pozycjonowanie jest rezultatem dobrego zarządzania, ponieważ sama komunikacja i marketing to za mało, ważna jest „długodystansowa praca zespołowa” – czytamy w wywiadzie. (mk)