Aby być specjalistą od serwisów społecznościowych nie wystarczy na nich bywać – czytamy w Pulsie Biznesu. Jak zaznacza Dorota Czerwińska, „od znajomości samego narzędzia do odpowiadania za komunikację marek w mediach społecznościowych wiedzie długa droga”.
„Osoby pracujące w naszym dziale social media łączą kompetencje i cechy menedżera projektu, copywritera i moderatora” – wyjaśnia Błażej Dębnicki z agencji Gong. Niektóre agencje decydują się na zatrudnianie pracowników wyspecjalizowanych w określonych dziedzinach. W ogłoszeniach przewijają się nazwy stanowisk takie jak Social Media Manager, Community Manager, Account i Project Manager, Content Strategist, specjalista ds. YouTube, ekspert ds. komunikacji wizualnej.
Jakie umiejętności powinna posiadać osoba zajmująca się mediami społecznościowymi? „Szukamy osób, które dobrze czują się w środowisku mediów społecznościowych i dobrze czują to środowisko. Poza tym komunikacja w social media niesie dużą liczbę informacji, wymaga więc szybkości reakcji i analityki, która pozwala sprecyzować komunikaty” – zaznacza twierdzi Łukasz Kępiński, dyrektor rozwoju social media w agencji K2.
Dębnicki dodaje, że jego agencja poszukuje także osób posiadających doświadczenie w marketingu i reklamie oraz wiedzę z zakresu komunikacji. (ks)