Adam Mikołajczyk z końcem czerwca odchodzi z platformy medialno-consultingowej z zakresu marketingu miejsc Brief for Poland, działającej w ramach magazynu Brief. Był w niej dyrektorem zarządzającym. Aleksandra Janicka, dotychczas związana z agencjami PR-owymi, w których zajmowała się organizacją konferencji, eventów, szkoleń oraz budowaniem relacji z mediami, objęła funkcję koordynatora wszystkich działań platformy Brief for Poland.
Na nowym stanowisku jest odpowiedzialna za organizację imprez edukacyjno-integracyjnych dla jednostek samorządowych, w tym za przygotowanie i realizację kolejnej edycji ogólnopolskich targów Galeria Marketingu Miejsc.
Za rozwój projektów z zakresu marketingu terytorialnego i współpracy samorządów ze środowiskiem firm, świadczących profesjonalne usługi marketingowe odpowiada Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny projektów wydawniczych Brief for Poland.
Jak dowiedziała się redakcja PRoto.pl, Mikołajczyk został poproszony o współtworzenie nowej organizacji, która ma zainaugurować działalność w Polsce we wrześniu 2010. Europejski Instytut Marketingu Miejsc, bo taka jest jej nazwa, tworzony głównie przez ekspertów z Polski, ale także z zagranicy, ma zajmować się propagowaniem idei marketingu terytorialnego w Polsce i Europie. Jak powiedział PRoto.pl Mikołajczyk, organizacja ta ma także promować na rynkch Europy Wschodniej nowoczesne pomysły na marketing miejsc. Więcej szczegółów mamy poznać we wrześniu. Tymczasem wiadomo także, że organizacja ma mieć dwie siedziby – w Warszawie i Brukseli. (kk)