sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNa czym polega zaangażowanie społeczne

Na czym polega zaangażowanie społeczne

W magazynie Harvard Business Review pojawił się artykuł Olgi Kłosińskiej na temat CSR-u. Autorka pisze w nim, że firmy, które są najbardziej zaawansowane w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu, potrafią analizować trendy społeczne, przewidywać i odpowiadać na oczekiwania otoczenia. Uważa ona także, że dzięki temu CSR nie jest dla takich firm tylko sposobem na zarządzanie reputacją, ale bodźcem do tworzenia nowych usług, produktów, bądź modeli biznesowych.

„Liderzy biznesu nie tylko podejmują działania, by odpowiedzieć na najważniejsze potrzeby społeczności, ale starają się też przewidzieć zmiany w świadomości grupy, które mogą mieć bezpośredni wpływ na prowadzone przez nich interesy” – pisze Kłosińska i dodaje, że jednym z przejawów takiej postawy jest realizowanie zaangażowanych społecznie programów marketingowych, które łączą reklamę i program marketingowy z interesem publicznym. Podkreśla również, że obecnie niektóre korporacje konkurują z organizacjami społecznymi w tej dziedzinie.

Autorka tłumaczy także, na czym polega pięć etapów, które przechodzi firma ucząca się społecznej odpowiedzialności oraz prezentuje model czterech etapów oczekiwań społecznych. Poza tym stwierdza, że: „firmy łączy ze społeczeństwem szczególny rodzaj kontraktu. Obejmuje on nie tylko pracowników, klientów i inwestorów firmy, ale coraz szersze kręgi mniej oczywistych interesariuszy”.(mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj