Gazeta Wyborcza pisze o przygotowanym przez agencję On Board PR raporcie: „Konsument i media”. Badania, na podstawie których opracowano raport, przeprowadzone przez TNS OBOP wykazały, że prawie połowa Polaków zrezygnowała kiedyś z zakupu produktu lub usługi, bo zetknęła się z negatywną informacją na ten temat w mediach. Przykładem tego typu zachowania był 50 procentowy spadek sprzedaży wędlin marki Constar po reportażach Rzeczpospolitej i TVN.
Badania wykazały również, że najbardziej wrażliwą grupą na oszustwa i afery są lepiej sytuowani mieszkańcy dużych miast w wieku 20-29 lat, a pomiędzy branżami istnieją znaczne różnice pod względem „odporności” na sytuacje kryzysowe. Najbardziej wytrzymała pod tym względem jest branża show – biznes. Można to tłumaczyć tym, że „wszelkiego rodzaju skandale dotyczące twórców oraz ich dzieł można, bowiem postrzegać w kategoriach prowokacji artystycznej lub obyczajowej”.