„Nie ma skuteczniejszej promocji niż rozgłos – przeciwieństwo reklamy. Spontaniczne szerzenie dobrej wieści z ust do ust ma niebywałą siłę rażenia”, fragmenty raportu Instytutu Marki Polskiej na temat promocji Polski publikują za PAP-em tygodnik Wprost oraz Nowości. Nasz kraj, jako rynek wschodzący, ma szansę stać się turystyczną potęgą – taka jest opinia ekspertów, którzy opracowali raport „Założenia i rekomendacje dla pozycjonowania Polski jako kraju docelowego podróży turystycznych na lata 2009-2015”.
Z badania wynika, że turystyka jest niedocenianym elementem polskiej gospodarski, a to błąd ponieważ czas zacząć go traktować jako narodowy kapitał, czytamy. W krajach dynamicznie rozwijających się, takich jak Polska, rynek turystyczny może urosnąć dwu- lub trzykrotnie.
Autorzy badania zauważą także, że sukces wizerunkowy kraju nie zależy jedynie od inwestycji w promocję medialną. Według nich, kluczem do sukcesu jest kapitał intelektualny i emocjonalny.(ał)