W Pulsie Biznesu Rafał Kerger radzi, w jaki sposób zorganizować udany event. Jak zaznacza we wstępie, najbardziej liczy się oryginalność – tylko ciekawe wydarzenie zapewni przybycie zaproszonych gości i dziennikarzy. Kerger przypomina najważniejsze zasady organizacji imprez, m.in. sposobu zapraszania gości. „Do prezydenta miasta czy innego VIP-a radziłbym pofatygować się samemu prezesowi lub ewentualnie asystentowi.
Zaproszenie dla VIP-a powinno być personalizowane, imienne, na wizytowym papierze” – mówi cytowany w artykule Piotr Lignar, właściciel agencji Lignar PR. Należy pamiętać również, że zwykle na takich wydarzeniach pojawia się ok. 40-60% zaproszonych gości. Warto więc zadbać, aby lista była odpowiednio dłuższa. „Nieporozumieniem jest przeświadczenie, że stoły pełne jadła to warunek powodzenia eventu w mediach. Żaden dziennikarz nie straci godziny na dojazd tylko po to, żeby na stojąco zjeść kolację” – pisze autor artykułu. Lepiej sprawdzają się oryginalne pokazy czy koncerty. Kerger przypomina, aby przygotować dla dziennikarzy pakiety z materiałami informacyjnymi, a dla wszystkich gości drobne upominki kojarzące się z firmą.