Mieszkańcy dużych miast, obok sieciowych sklepów, chcieliby widzieć nowe marki, w tym te znane z zagranicy. W badaniu przeprowadzonym przez SW Research znalazły się: Primark, H&M, a także Nike – czytamy w marketing-news.pl.
Badanie przeprowadzono na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych i BNP Paribas Real Estate i dotyczyło tego, jakich marek konsumentom najbardziej brakuje na polskim rynku. Największą popularnością wśród przebadanej grupy cieszyła się marka Primark, której w Polsce jeszcze nie ma . Irlandzka sieć zajmująca się sprzedażą detaliczną odzieży na świecie ma ponad 250 sklepów i jest marką, którą polscy respondenci najchętniej widzieliby na rodzimym rynku.
W zestawieniu znalazły się także: Abercrombie & Fitch, H&M, Reserved, C&A, River Island, Top Shop, Marks & Spencer, Next i Nike.
Metodologia
Badanie konsumenckie prowadzono od 1 do 16 kwietnia 2014 r. metodą indywidualnych wywiadów internetowych na autorskim systemie 3S. Do badania zapraszane były osoby zarejestrowane w SW Panelu, będące mieszkańcami największych polskich aglomeracji.
Łącznie zebrano 1900 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a rozkład w poszczególnych miastach był następujący: Warszawa: N=500, Kraków, Łódź, Poznań, Wrocław, Katowice, Trójmiasto, Szczecin: N=200. Dobór próby w każdym z miast miał charakter losowy, a dokładność oszacowania wyniosła 4,4 p.p. dla Warszawy i 7 p.p. dla pozostałych miast. Pytanie otwarte brzmiało: „Jakich marek najbardziej Panu(i) brakuje w polskich centrach i przy ulicach handlowych?”.