On Board, wspólnie z partnerami współtworzącymi sieć ECCO Network planuje realizację 2. edycji międzynarodowego projektu badawczego ECCO Corporate Values. Jest to analiza zestawów wartości firmowych definiowanych przez największe firmy w kilkunastu krajach, m.in. w Austrii, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii, Indiach, Irlandii, Brazylii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i w Polsce oraz określenie ich roli w zarządzaniu i marketingu. Badania mają rozpocząć się w październiku 2008. Publikację końcowego raportu przewidziano na marzec 2009 r.
Pierwsza edycja badań, realizowana w latach 2005-6 objęła kilka tysięcy firm w 12 krajach świata. Rezultatem było określenie 93 dominujących wartości-pilotów i wskazanie stopnia wykorzystania zarządzania przez wartości w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Wyniki wskazywały na niski poziom wykorzystania wartości jako instrumentu komunikacji marketingowej.
Wg ECCO Corporate Values 2006 w Polsce zaledwie 1 na 5 dużych przedsiębiorstw odwoływało się do uniwersalnych wartości. Skróconą wersję poprzedniego raportu można pobrać ze strony internetowej On Board PR www.onboard.pl. Wyniki poprzedniej edycji badań były też impulsem do uruchomienia programu „Wartości w biznesie” www.wartosci.pl, propagującego wykorzystanie ich w zarządzaniu i marketingu. (kk)