Legalne wyścigi samochodowe w Łodzi zainteresowały autorów programu o Polsce ze stacji CNN bardziej niż Manufaktura czy łódzka Filmówka – donosi lokalne wydanie Gazety Wyborczej. „Chcemy podejść do tej historii społecznie. Pokazać, że Łódź, która nie radziła sobie z nielegalnymi wyścigami samochodowymi na ulicach, znalazła świetne rozwiązanie. Wykorzystała to, że łodzianie lubią samochody i chcą mieć pasję. Zaczęła im organizować cykliczne legalne wyścigi z atrakcjami” – tłumaczy Phil Black, korespondent CNN. Mówi jednocześnie, by nie obawiać się, że Łódź zacznie się kojarzyć tylko wyścigami, ale zaznacza „nas interesuje społeczny obraz miasta, a nie turystyczna widokówka”.
Jednocześnie ekipy CNN-u zbierają materiały na programy o Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku. Program z Warszawy ma pokazać przygotowania do Euro 2012, a także umacniającej się pozycji złotego i rozwoju gospodarki. W Krakowie postawiono na kulturę, zwłaszcza – na muzykę jazzową, a w Sopocie – na turystykę i wizerunek.
Jak czytamy w Gazecie, program „Eye on Poland” („Oko na Polskę”) w CNN będzie można oglądać od 6 do 13 października i jest to pierwsza tak duża produkcja poświęcona naszemu krajowi w mediach zagranicznych.
Zdjęcia do spotu promującego Łódź w CNN, który jest częścią całego projektu, rozpoczęły się w sierpniu. O spotach reklamowych kręconych przez CNN w Polsce pisaliśmy także tutaj. (kk)