W ścisłej czołówce Konkursu Złote Formaty, organizowanego przez Grupę Ströer w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów, znalazło się 17 miast i regionów oraz jedna dzielnica. Jury wyłoniło 28 najlepszych projektów promocyjnych, które zawalczą o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w Warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen.
Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. Tegoroczna IV edycja Konkursu wyłania najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2009 roku oraz działania promocyjne zrealizowane na przestrzeni ostatnich trzech lat w przypadku kategorii Działalność Promocyjna – Grand Prix Festiwalu.
Do Konkursu samorządy mogły zgłaszać projekty promocyjne w pięciu kategoriach:
- Wydawnictwo Promocyjne,
- Kampania Outdoorowa,
- Kampania On-line,
- Event,
- Działalność Promocyjna – Grand Prix Festiwalu.
Do I etapu Konkursu miasta i regiony zgłosiły 173 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 28 najlepszych projektów. Znalazły się w nim projekty przesłane przez 10 miast (Ruda Śląska, Kraków, Poznań, Lublin, Łódź, Sieradz, Trzebnica, Radom, Szczecin, Stary Sącz) i 7 województw (łódzkie, świętokrzyskie, kujawsko-pomorskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). W finale znalazł się także projekt zgłoszony przez warszawska dzielnicę Bielany. Aż 4 finałowe projekty pochodzą z Poznania, 3 z Rudy Śląskiej oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, a po 2 z Lublina oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton w Warszawie. Na zwycięzców Konkursu czekają nagrody ufundowane przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu. Zostaną również wręczone Nagrody Specjalne ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu. W tegorocznej edycji nagrodę w wysokości 10 000 zł. ufundował Związek Miast Polskich. Nagrody dla 12 miast lub regionów w postaci 12 artykułów, poświęconych każdemu z nich, ufundował magazyn Elle. Nagrody Specjalne przyzna także Polska Organizacja Turystyczna, magazyn Brief for Poland oraz portal PRoto.pl.
Lista nominowanych
Kategoria DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA – GRAND PRIX
- Poznań – Strategia Marki Poznań
- Ruda Śląska – Promocja Miasta Ruda Śląska
- Województwo Małopolskie – Kulturalna Małopolska
- Województwo Śląskie – Śląskie. Pozytywna energia
- Województwo Świętokrzyskie – Kampania Promocyjna Województwa Świętokrzyskiego
Kategoria OUTDOOROWA KAMPANIA REKLAMOWA:
- Lublin – Kampania „Renesans inspiracji”
- Poznań – Kampania „Wielkie Marki”
- Ruda Śląska – Kampania „Szczęśliwi ludzie mieszkają w Rudzie”
- Województwo Lubelskie – Kampania „Wyłącz napięcie, włącz zasilanie”
- Województwo Śląskie – Kampania „Pozytywnie nakręceni polecają. Śląskie, pozytywna energia”
Kategoria EVENT:
- Poznań – „Poznań za pół ceny”
- Radom – „Szafa”
- Sieradz – „Sieradz Open Hair Festival”
- Trzebnica – „Zlot motocyklowy Honda Gold Wing”
- Województwo Kujawsko-Pomorskie – „StarForce 2009 – 30-lecie Gwiezdnych Wojen w Polsce”
Kategoria WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:
- Łódź – „MC Łódź – subiektywny przewodnik po Łodzi”
- Stary Sącz – „Chleb Nasz Powszedni czyli kuchnia Lachów Sądeckich”
- Województwo Łódzkie – Album „Kocham Łódzkie”
- Województwo Małopolskie – Album „Smakowanie Małopolski”
- Województwo Pomorskie – Katalog Turystyki Przyjazdowej „Pomorskie Dobry Kurs”
- Województwo Pomorskie – „Morze dla Ciebie? Bałtyk”
Kategoria KAMPANIA ON-LINE:
- Dzielnica Bielany– Misja Bielany
- Kraków – Kraków na YouTube, Facebook, blip
- Lublin – Przeżyj studia. Studiuj w Lublinie www.student.lublin.eu
- Poznań – Kampania Akademicki Poznań II www.poznanprzyciaganajlepszych.pl
- Ruda Śląska – Ogólnopolski Festiwal Wspomnień
- Szczecin – Design dla Szczecina www.szczecin.eu
- Województwo Pomorskie – Konkurs. Zaproś znajomych na Pomorze
Obrady Jury odbyły się 26 marca 2010 roku w Warszawie, w siedzibie Grupy Ströer. Aby zapewnić bezstronność podejmowanych decyzji, prace Jury nadzorował niezależny audytor z firmy Ernst & Young.