sobota, 23 listopada, 2024

Pod jednym dachem

Opis projektu PR – laureata konkursu Złote Spinacze ZFPR w kategorii komunikacja wewnętrzna

Commercial Union Polska – akcja komunikacyjna dla pracowników Biura Głównego  towarzysząca przeprowadzce do nowej siedziby


Biuro Główne Commercial Union, zatrudniające około 800 osób mieściło się w trzech budynkach przy al. Jana Pawła II w Warszawie. Jesienią 2003 roku  podjęto decyzję o przeprowadzce na Wolę, do nowego budynku przy ulicy Prostej.

Akcja komunikacyjna  Pod jednym dachem, oswajająca pracowników z nowym, nie budzącym początkowo  entuzjazmu  miejscem, opracowana przez dział  Komunikacji Korporacyjnej,  trwała  od października 03 do połowy września 04.  Miała na celu: wsparcie przeprowadzki i wszechstronną  pomoc w szybkim zaaklimatyzowaniu się pracowników w nowym miejscu i nowej organizacji biurowej (open space), budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z pracodawcą oraz utrwalaniu pożądanej kultury pracy.

W akcji komunikacyjnej wykorzystano wielorakie narzędzia i kanały.
• comiesięczne edycje CUSia – biuletynu wewnętrznego,  ilustrowane  rysunkami jednego z pracowników, informacje o postępach prac wykończeniowych w nowym budynku, o lokalizacji działów, infrastrukturze  okolicy, dojeździe, historii dzielnicy.
• Szkolenia  dla kadry menedżerskiej  i komunikatorów (liderów opinii) – zasady  pracy w systemie otwartym, logistyka przeprowadzki, zasady archiwizacji dokumentów (działamy 12 lat i obsługujemy trzy miliony klientów!)
• Komunikaty  w Lotus Notes oraz baza gromadząca  wiedzę o przeprowadzce dostępna dla wszystkich
• uruchomiliśmy kanał komunikacji zwrotnej – konto pocztowe – Przeprowadzka, w intranecie CU.
• zorganizowaliśmy  firmowy, oznaczony transport dla klientów i pracowników w czasie funkcjonowania dwu biur
• zebraliśmy  opinie o nowym miejscu i sporządziliśmy  raport o poprzeprowadzkowych  nastrojach pracowników Biura Głównego. Po analizie zgłoszonych postulatów (np. źle działająca klimatyzacja) pracownicy otrzymali harmonogram usunięcia usterek i zgłoszonych mankamentów
• „oswajanie” nowej okolicy –objęliśmy  patronatem  Teatr na Woli, pracownicy mają zniżki  na bilety
• Panorama Wolska – kończący przeprowadzkę event – wspólne zdjęcie ( Panorama Wolska) wszystkich pracowników przed nową siedzibą  i loteria z nagrodami


Działania Wszyscy pod jednym dachem prowadzone były głównie siłami własnymi Działu KK (przy ścisłej współpracy z kolegami z HR i OM), wyjątek stanowią: event Panorama Wolska (zdjęcie 800 pracowników Biura Głównego CU robił profesjonalny fotograf, a losy loteryjne były ukryte w ciasteczkach, które upiekły dla nas osoby niepełnosprawne, które wspieramy w ramach programu społeczna odpowiedzialność biznesu). Również podczas szkoleń dla kadry menedżerskiej –moduł o filozofii pracy w open spaces  przygotowała firma zewnętrzna. Wspólne zdjęcie ukazało się w biuletynie wewnętrznym, który otrzymuje każdy pracownik.


Po podjętych działaniach, Wola i nowy budynek wydają  się znacznie bardziej oswojone, wymierne efekty akcji Wszyscy pod jednym dachem pokaże jednak audyt komunikacyjny, badający także kulturę firmy, zaplanowany na pierwsze półrocze 2005.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj