Z dnia na dzień budowanie zaangażowanej społeczności w sieci staje się coraz trudniejsze. Na ragan.com pojawiła się lista cech i umiejętności, które warto mieć, jeśli chce się być dobrym ekspertem ds. social mediów. O wielu z nich pisaliśmy na PRoto.
1. Sprawny copywriting
To bardzo często podstawowa umiejętność Social Media Managera. Musi on wiedzieć, jak pisać śródtytuły, które będą sprzedawać i przykuwać uwagę. W końcu „11 proc. użytkowników zaczyna przewijać stronę już po 4 sekundach”, pisze w artykule Joanna Wrycza-Bekier.
Technik dobrego copywritingu jest mnóstwo – czytamy na ragan.com. Autor tekstu przywołuje na przykład formułę „przed/po/rozwiązanie”: opisz problem, potem zarysuj świat bez niego, a na koniec przedstaw sposób, by do tego stanu dotrzeć.
Źródło: ragan.com
Wrycza-Bekier z kolei radzi, by m.in. postawić na króla zdań i mistrza zwięzłości – czasownik. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by czasami ominąć reguły – Emilia Skiba przekonuje, że dobry copywriter potrafi też napisać coś z niczego.
2. Obycie z grafiką
Badania pokazują, że treści w mediach społecznościowych, które zawierają materiały graficzne, generują więcej zaangażowania. 43 proc. konsumentów chce widzieć też w internecie więcej filmów – podaje autor na ragan.com.
Mimo tego, nadal zdarza się nam zapomnieć, że „kreacja jest najważniejszym elementem reklamy” – pisze w swoim tekście Marcin Żukowski. Format 360 stopni, Kanwa, pokazy slajdów – to tylko niektóre z wielu możliwości uatrakcyjnienia internetowych treści.
3. Brak strachu przed kamerą
Wideo staje się coraz ważniejsze, zwłaszcza w czasach rozwoju usług transmisji na żywo, takich jak Facebook Live czy Periscope – czytamy. Co więcej, duże serwisy lepiej traktują strony, które wykorzystują format wideo. Portal marketingland.com podawał, że facebookowe profile, które publikowały u siebie filmy, zanotowały wzrost zasięgu organicznego oraz zaangażowania odbiorców.
Dobry menedżer ds. mediów społecznościowych powinien umieć występować przed kamerą. W końcu, jak pisze Andrzej Pomarański, „dzisiaj nawet ksiądz na ambonie musi się liczyć z tym, że jego kazanie będzie transmitowane w sieci”. Dzięki tym umiejętnościom Social Media Manager będzie mógł prezentować swoje pomysły, przeprowadzać wywiady czy sesje Q&A – czytamy na ragan.com
4. Dobra obsługa klienta
Jeśli klienci mają problem, często próbują kontaktować się z marką przez media społecznościowe. Jednakże, jedynie 21 procent firm potrafi w ten sposób pomagać.