O cechach i zachowaniu, które świadczą, że dana osoba nadaje się na PR-owca pisze Arledge Powell na prdaily.com.
Jeśli rozpoznajesz siebie w poniższych 7 punktach, to branża PR jest dla Ciebie.
1. Jesteś graczem
Nic nie motywuje Cię bardziej niż perspektywa wygranej. Dzięki rywalizacji czujesz adrenalinę.
2. Sięgasz po więcej
Podwójne espresso nie jest Ci obce. Żyjesz i oddychasz kawą. Nie wyobrażasz sobie dnia i deadline’ów bez małej czarnej i cukru.
3. Czcisz Thomasa Edisona
Energia elektryczna jest Twoją siłą napędową. Dzień bez naładowanego smartfona, tableta czy laptopa – nie ma mowy. Spędzasz czas w kawiarniach, korzystając z gniazdek. Menu jest drugorzędne. Zresztą – kto ma czas na jedzenie?
4. Ludzie siedzący za Tobą w kinie nie darzą Cię sympatią
Niemożność sprawdzenia wiadomości i kanałów social media w 15-minutowych odstępach czasu to dla Ciebie katastrofa. Dwie godziny w kinie bez telefonu to zdecydowanie za dużo. Nigdy nie wiadomo, czy w tym czasie Twoja firma czy klient nie będą musiały radzić sobie z kryzysem.
5. Nigdy nie oglądasz i czytasz newsów tak po prostu
Patrzysz na to, co dzieje się na świecie, zawsze pamiętając o swojej firmie czy kliencie. Zastanawiasz się, jak mogą one stać się częścią toczącej się dyskusji.
6. Często zapominasz, jaki jest dzień
W Twojej pracy trwa nieustające szaleństwo – od momentu wejścia do biura, nawet podczas przerwy. Jeden dzień wydaje się natomiast stapiać z następnym. Zazwyczaj jednak wiesz, kiedy jest piątek popołudniu. Dlaczego? Wtedy właśnie wybuchają PR-owe kryzysy.
7. W szkole uważałeś, że matematyka nie jest Ci potrzebna. Teraz żałujesz
Nie fascynują Cię tabelki w Excelu. Co innego dane ukazujące zyski.
Lisa Arledge Powell – prezydent MediaSource, firmy public relations, specjalizującej się w brand journalismie. Artykuł powstał we współpracy z MediaSource. (ak)
Czytaj także: