niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAVON Polska po kryzysie w mediach społecznościowych zatrudni byłą współpracownicę

AVON Polska po kryzysie w mediach społecznościowych zatrudni byłą współpracownicę

„Sytuacja Pani Patrycji stała się dla nas impulsem do zmian” – napisał AVON Polska. Firma zdecydowała się ponownie zatrudnić kobietę, która opisała historię swojego zwolnienia po tym, jak wykryto u niej raka piersi.

Jak informowaliśmy, 10 czerwca, w „Dniu Różowej Wstążki”, czyli w dniu finału akcji, którą wspiera AVON, Patrycja Frejowska zamieściła na Facebooku post, w którym opisała, jak została zwolniona z pracy dla firmy AVON Polska po tym, jak wykryto u niej nowotwór piersi. Kobieta zwróciła uwagę także na to, że nie otrzymała od swojego pracodawcy żadnego wsparcia, mimo że AVON przedstawia się jako firma zaangażowana w profilaktykę nowotworów piersi i wsparcie kobiet walczących z tą chorobą.

 


Źródło: facebook.com/papryka

 

Wpis był udostępniany w mediach społecznościowych tysiące razy, wywołał też mnóstwo negatywnych komentarzy na profilu firmy na Facebooku. Użytkownicy zarzucali marce hipokryzję. Komentujący domagali się wyjaśnień i reakcji firmy, inne kobiety opisywały też własne historie.

W pierwszym komunikacie firma zaprzeczyła informacjom, by rozwiązanie umowy miało związek z chorobą kobiety. Następnego dnia AVON Polska zamieścił natomiast post z informacją, że nawiązał kontakt z byłą współpracowniczką. „Jest nam bardzo przykro z powodu okoliczności, w jakich znalazła się Pani Patrycja. Jednocześnie przepraszamy za brak oczekiwanej reakcji. Ta historia wiele nas nauczyła i zrobimy wszystko, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości” – dodał AVON w poście.

 


Źródło: facebook.com/AvonPolska

 


Źródło: facebook.com/AvonPolska

 

13 czerwca Patrycja Frejowska zamieściła na swoim profilu wpis z informacją, że AVON Polska zaproponował jej pracę na stanowisku pełnomocnika ds. pomocy pracownikom przewlekle chorym. „Przyjęłam je. Będę mogła pomagać innym osobom w firmie, które mogą potrzebować pomocy w przyszłości. Nikt nie zostanie z problemem sam” – napisała kobieta. Do obowiązków na tym stanowisku będzie należeć wspieranie pracowników AVON i badanie ich potrzeb w tym zakresie oraz współpraca z partnerami zewnętrznymi, by zapewnić całościowe wsparcie osobom zatrudnionym przez firmę.

 


Źródło: facebook.com/AvonPolska

 

Firma udostępniła jej post na swojej stronie na Facebooku z komentarzem „Sytuacja Pani Patrycji stała się dla nas impulsem do zmian”.

W oświadczeniu AVON Polska wyjaśnia, że odbyło się spotkanie przedstawicieli firmy z Patrycją Frejowską, które miało na celu omówienie konkretnych form pomocy, jakich producent kosmetyków mógłby udzielić kobiecie. Firma zaznacza też, że ta sytuacja była  „impulsem do zbudowania zupełnie nowego systemu wsparcia naszych chorujących pracowników i współpracowników”.

„W imieniu swoim, jak i naszej firmy chciałam oficjalnie przeprosić Panią Patrycję. Jak tylko dowiedziałam się o całej sytuacji, osobiście zaangażowałam się w jej rozwiązanie. Wyciągnęliśmy wnioski i zrobimy wszystko, żeby podobne sytuacje nie miały miejsca w przyszłości. Właśnie dlatego poprosiliśmy Panią Patrycję, by objęła nowo utworzone stanowisko – Pełnomocnika ds. Pomocy Pracownikom Przewlekle Chorym. Pani Patrycja przyjęła naszą propozycję. Wierzę, że razem z Panią Patrycją będziemy mogli jeszcze lepiej troszczyć o zdrowie kobiet chorych na raka” – podkreśliła Barbara Goździkowska, dyrektor zarządzająca AVON Cosmetics Polska.

(mb)

Zdjęcie główne: facebook.com/AvonPolska

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj