Kampania marka kosmetycznej Avon prowadzona w Ameryce Północnej, prezentująca antycellulitowy żel, spotkała się z krytyką. Powodem było hasło „Dołeczki są urocze na Twojej twarzy, nie na Twoich udach”. Reklamę firmy negatywnie oceniła m.in. brytyjska aktorka Jameela Jamil – informuje time.com.
Rachel E. Greenspan, autorka artykułu, opisuje, że do opublikowanej przez markę grafiki odniosła się Jameela Jamil, która od dawna wypowiada się na Twitterze na temat produktów odchudzających, a także prowadzi konto na Instagramie, które ma na celu sprawić, aby „ludzie czuli się cenni i zobaczyli, jak niesamowici są, bez względu na ciało” – źródło cytuje opis instagramowego profilu.
W serii tweetów aktorka wyraziła oburzenie opublikowanym przez Avon materiałem oraz wezwała kosmetyczny koncern do zaprzestania produkcji tego typu treści. „Przestańcie obrażać kobiety ze względu na ich wiek, wagę czy cellulit. To są nieuniknione i zupełnie normalne rzeczy” – apelowała w jednym z wpisów aktorka.
Źródło: twitter.com/jameelajamil
Jak dalej czytamy, amerykański oddział marki przeprosił za reklamę na Twitterze i zapewnił, że firma pracuje nad usunięciem wspomnianego materiału ze swoich stron. Jamil uznała przyznanie się firmy do błędu za „postęp” – czytamy.
Źródło: twitter.com/AvonInsider
(bm)