Marka kosmetyków Lush w Wielkiej Brytanii postanowiła zamknąć wszystkie konta w mediach społecznościowych – informuje wersm.com. Sieć sklepów ogłosiła, że coraz bardziej męczy ją walka z algorytmami i chce poprawić jakość dialogu z klientami. Czytamy, że marka chce kontaktować się z konsumentami za pomocą strony internetowej, maili, telefonów oraz spotkań osobistych w sklepie.
W Wielkiej Brytanii Lush zbudował duże grono odbiorców w social mediach – informuje portal. Wszystkie konta z portfolio marki (m.in. Soapbox i Lush Kitchen) na Instagramie obserwowało 560 tysięcy osób, na Facebooku 420 tysięcy, a na Twitterze 200 tysięcy. Źródło zaznacza, że sieć nie ogłosiła podobnych planów zamknięć kont dla marki obecnej w innych krajach.
źródło: twitter.com/LushLtd
Autor artykułu Villy Devlioti podkreśla, że marka nie zniknie w stu procentach z portali społecznościowych. Lush nadal będzie prowadził promocję za pomocą działań z influencerami.
Lush przestaje walczyć o obserwatorów i polubienia, co jest dużą zmianą i nowością – podkreśla źródło. Sklep będzie budował markę w tradycyjny sposób i może zostać pierwszą marką, która zrozumie, że siła społeczna jest mierzona świadomością brandu, a nie przez KPI – ocenia autor tekstu. (ak)