Chińczycy zachęcają do bojkotowania Dolce & Gabbana. Wszystko z powodu filmów stworzonych przez markę, które uznali za „rasistowskie, absurdalne i obraźliwe” – podaje rp.pl.
Dolce & Gabbana stworzyło trzy nagrania „Eating with Chopsticks”, które przedstawiają, jak chińska kobieta, ubrana w tradycyjny stój, stara się jeść za pomocą pałeczek włoskie dania, w tym spaghetti czy pizzę. Modelka jednak „nie bardzo sobie z tym radzi” – opisuje źródło.
Materiały wideo miały promować najnowszą kampanię marki DG Loves China. Rp.pl zauważa jednak, że konsumenci z Chin stwierdzili, że filmy prezentują nieprawdziwy stereotyp, według którego Chińczykom „brakuje kultury, aby zrozumieć, jak jeść zagraniczne potrawy” – czytamy. W internecie funkcjonuje też hashtag #BoycottDolce.
Wzbudzające kontrowersje filmy zniknęły już ze strony Dolce & Gabbana na Instagramie.
Jak opisuje źródło, z powodu zaistniałej sytuacji włoski dom mody odwołał pokaz, który miał odbyć się w Szangahju. Przeprosił też za wpisy, które pojawiły się na kontach w mediach społecznościowych Stefano Gabanny. „Klienci z Chin na krytyczne komentarze otrzymywali m.in. takie odpowiedzi: »A może wy jesteście rasistami, bo jecie psy?«” – podaje przykład źródło. Marka oznajmiła, że wpisy były autorstwa hakerów, którzy włamali się na konto Stefano Gabbany – czytamy dalej.
Źródło: instagram.com/dolcegabbana
Rp.pl przypomina, że włoski dom mody już wcześniej wywoływał kontrowersje. Domenico Dolce i Stefano Gabbana m.in. krytykowali możliwość adopcji dzieci przez homoseksualistów, dzieci pochodzące z in vitro określili jako „syntetyczne”, a także powiedzieli o piosenkarce Selenie Gomez, że jest „naprawdę brzydka” – wylicza źródło. (pp)
Zdjęcie główne: Renan Katayama [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons