Twitter podzielił się wynikami, jakie osiągnął w trzecim kwartale 2020 roku. Tak jak Snapchat i Facebook, odnotował wyższe przychody i większy odsetek aktywnych codziennie użytkowników w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim.
W okresie od lipca do września 2020 roku Twitter wygenerował przychód w wysokości 936 mln dol. – jest to 14 proc. wzrost względem trzeciego kwartału 2019 roku. Przeważająca część tej kwoty pochodzi z reklam (808 mln dol.) – zazwyczaj od dużych i średnich firm. Najbardziej dochodowymi rynkami były Stany Zjednoczone (513 mln dol.) i Japonia (132 mln dol.).
Źródło: investor.twitterinc.com
Wzrosła także średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników, którym serwis był w stanie wyświetlić reklamy (wskaźnik „Monetizable Daily Active Usage” – mDAU). W trzecim kwartale 2020 roku liczba ta wynosiła 187 mln, co stanowi wzrost o 29 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Wynik ten Twitter tłumaczy głównie dyskusjami na tematy takie jak COVID-19 czy wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. Portal społecznościowy zwraca też uwagę, że wzrosło zaangażowanie użytkowników – zaraportowano m.in. 70 mln kont śledzących wybrane tematy (wzrost o 40 proc. względem poprzedniego kwartału).
Źródło: investor.twitterinc.com
Jak wyglądają oczekiwania Twittera względem czwartego kwartału 2020 roku? Serwis zauważa, że wyniki w październiku były podobne do tych z września. Kolejne miesiące to w dużej mierze sezon przedświąteczny, który – jak czytamy – będzie wyglądać inaczej niż w latach poprzednich: choć będzie bardziej cyfrowy, to trudno przewidzieć, jak reklamodawcy zareagują na wyniki wyborów w Stanach Zjednoczonych. Twitter zaznacza jednak, że nie ma powodów, by sądzić, że wrześniowe trendy w dochodach się nie utrzymają. Wyniki za ostatni kwartał oraz cały 2020 rok zostaną opublikowane 9 lutego 2021 roku.
Czytaj także: Rekordowy wzrost aktywnych użytkowników i spadek przychodów. Twitter prezentuje wyniki za I kwartał 2020
Przychody z reklam zależne od wydarzeń w USA. Twitter dzieli się wynikami za II kwartał 2020
Z pełnymi wynikami Twittera za trzeci kwartał 2020 roku można zapoznać się na stronie. (ak)