Tę informację oficjalnie potwierdza siedziba agencji w Londynie. Klientów Edelmana w Polsce przejmie agencja Lighthouse Consultants, która od 1 kwietnia uzyskała status agencji afilianckiej.
Vanessa Pymble, dyrektor marketingu oddziału agencji w Wielkiej Brytanii, komentuje dla PRoto.pl wybór firmy:
„Lighthouse Consultants jest uznanym lokalnym graczem na rynku obsługującym takich klientów, jak Abbvie i Pfizer. Agencja posiada przy tym umiejętności, dzięki którym może obsługiwać klientów Edelmana na takim poziomie, jakiego oczekują”. Dodaje także, że w najbliższym czasie do zadań Lighthouse Consultants będzie należało zamknięcie dotychczasowej działalności Edelmana w Polsce, jak i włączenie klientów agencji do swojego portfolio.
Żadna ze stron nie komentuje powodów wycofania się agencji z polskiego rynku i nie informuje, czy Lighthouse planuje podjąć współpracę z pracownikami Edelmana.
Przypomnijmy, że agencja otworzyła swoje biuro w Polsce w 2005 roku. Pierwszym prezesem została Barbara Kwiecień. Początkowi działalności towarzyszyły kontrowersje w związku z tym, że ówczesna CEO przed objęciem tego stanowiska była prezesem BCA, poprzedniego polskiego partnera firmy Edelman. Na PRoto.pl zajmowaliśmy się sprawą konfliktu Edelman – Migut Media – BCA. Prosiliśmy również ekspertów o komentarze dotyczące sposobu, w jaki Edelman wchodził na polski rynek.
Ostatnio prezesem Edelmana w Polsce była Ewa Szejner. (mw)