Facebook chciał uzyskać dostęp do danych klientów dużych banków w Stanach Zjednoczonych. Serwis społecznościowy chciał pozyskać informacje dotyczące m.in. transakcji z kart czy stanu kont – informuje businessinsider.com.pl, powołując się na Wall Street Journal.
Jak czytamy, Facebook tłumaczył, że dane te miały pomóc mu w dopasowaniu nowych usług do potrzeb użytkowników. W zamian serwis Zuckerberga miał zamieszczać spersonalizowane oferty od banków w Messengerze. Portal tłumaczył także, że nie planował przekazywać danych firmom zewnętrznym ani wykorzystywać ich do stworzenia reklam ukierunkowanych – podaje źródło.
Według ustaleń WSJ, na które powołuje się businessinsider.com.pl, działania Facebooka miały dotyczyć banków takich jak JPMorgan Chase, Citigroup, Wells Fargo oraz U.S. Bancorp. Dalej czytamy też, że jeden z banków wycofał się z negocjacji z powodu obaw o prywatność swoich klientów.
Źródło zwraca uwagę, że podobne działania prowadzą również Alphabet (spółka matka Google’a) i Amazon, którym banki udostępniają informacje o swoich klientach w zamian za oferowanie podstawowych usług bankowych w Google Assistant i Amazon Alexa. (ak)