Facebook wprowadza co miesięczne raporty na temat fałszywych kont rozprzestrzeniających dezinformację – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, ma to w łatwy sposób pokazać użytkownikom postęp w działaniach portalu społecznościowego.
Źródło przypomina, że Facebook po raz pierwszy postanowił informować o swojej walce z fałszywymi kontami po wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. W mediach zaczęły pojawiać się wtedy doniesienia o nieprawdziwych kontach i botach z zagranicy, które miały wpływać na decyzje polityczne obywateli USA.
Czytaj także: Wybory w USA za pasem. Facebook próbuje się przygotować
Czytamy, że w raportach będą pojawiać się wszystkie szczegóły działań Facebooka, takie jak przykłady usuniętych postów czy intencje portalu. Informacje zostaną jednak podzielone na dwie kategorie. W pierwszej opisane zostaną skoordynowane fałszywe działania w kontekście krajowych kampanii niepaństwowych, a w drugiej znajdą się skoordynowane fałszywe działania prowadzone w imieniu podmiotu zagranicznego lub rządowego. Zdaniem socialmediatoday.com pogrupowanie tych informacji ułatwi zrozumienie działań Facebooka.
Jak czytamy dalej, w lutym 2020 roku serwis społecznościowy wykrył pięć sieci, w których znalazły się fałszywe konta, grupy i strony w różnych portalach. Łącznie usunął 467 kont na Facebooku, 1245 profili firmowych na Instagramie oraz 49 grup. W sumie sieci te wydały około 1,2 mln dol. na reklamy na Facebooku – dodaje źródło. (ak)