Facebook przekazał swoim użytkownikom wskazówki dotyczące korzystania z opcji playlist i serii wideo w serwisie, które mają zwiększyć ich oglądalność i widoczność – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, platforma w ciągu ostatnich kilku miesięcy co tydzień udostępniała spostrzeżenia dotyczące różnych narzędzi wideo, z wykorzystaniem wywiadów z pracownikami Facebooka. Miało to dostarczać informacje, dlaczego dana funkcja powstała i czemu służy.
Dowiadujemy się, że w najnowszym instruktażu firma przedstawiła różnicę między opcją list odtwarzania (playlist) i serii wideo. Wyjaśniła też, że te narzędzia tworzą nowe możliwości publikowania i porządkowania treści oraz ich odkrywania przez innych w wynikach wyszukiwania (m.in. przez unikalne adresy URL), tym samym zwiększając zaangażowanie odbiorców.
Czytamy dalej, że Facebook tłumaczy, że playlista jest zbiorem filmów, które mają określoną tematykę, ale nie są podzielone na odcinki. Seria wideo – jak informuje – to natomiast sekwencja danego programu, podzielona na określone części. Seria również, jak czytamy, umożliwia twórcom tworzenie zwiastunów i dodawanie kolejnych sezonów, dzięki czemu widzowie mogą oglądać treści w porządku chronologicznym.
Źródło pisze, że twórcy mogą tworzyć playlisty i serie wideo dzięki opcji „Creator Studio”, korzystając z określonych narzędzi w bibliotece treści i dodawać swoje filmy do istniejących już playlist lub serii.
Źródło: socialmediatoday.com
Facebook przez takie sugestie chce podkreślić znaczenie Facebook Watch – miejsca docelowego wideo w serwisie, by promować wartościowe treści – czytamy dalej.
Czytaj też: Facebook usuwa ograniczenia dotyczące tekstów na zdjęciach reklamowych
(kd)