Podczas corocznej konferencji F8 przedstawiciele Facebooka zaprezentowali plany dotyczące swoich produktów – czytamy na newsroom.fb.com. Portal społecznościowy ma zyskać odświeżony wygląd, silniejszy nacisk ma zostać położony na grupy, a komunikator Messenger będzie przeprojektowany od środka, by aplikacja działała szybciej. Zmiany mają dotknąć również Instagrama, w którym pojawią się m.in. funkcje umożliwiające przeprowadzanie publicznych zbiórek na cele non profit oraz – już w pełnej wersji – zakup przedmiotów bez wychodzenia z aplikacji.
Użytkownicy zobaczą zmiany w wyglądzie przeglądarkowej wersji Facebooka w ciągu nadchodzących miesięcy. Jak można przeczytać na newsroom.fb.com, news feed wciąż pozostanie w centrum, jednak portal przeprojektował zakładkę z grupami, powiększył ją i ułatwił wyszukiwanie nowych społeczności – czytamy na newsroom.fb.com. Internauci będą też widzieć nowe, sugerowane grupy w innych miejscach aplikacji, takich jak Marketplace czy Facebook Watch. Ponadto, w wakacje 2019 roku portal ma wdrożyć odświeżoną zakładkę dotyczącą wydarzeń, która ma mocniej promować lokalne inicjatywy.
Odświeżona strona główna Facebooka w przeglądarkach. Źródło: newsroom.fb.com
Portal rozwija także narzędzie umożliwiające randkowanie – Facebook Dating. Nową funkcję nazwał Secret Crush – wynika z informacji w biurze prasowym Facebooka. Pozwoli ona użytkownikowi wybrać do dziewięciu znajomych, z którymi chciałby pogłębić relacje – jeśli któryś z nich również zdecyduje się skorzystać z narzędzia, Facebook wyświetli powiadomienie obu sparowanym osobom.
Lżejsza aplikacja mobilna Messnegera ma natomiast pojawić się w drugiej połowie roku. Facebook przygotowuje też oficjalną wersję na komputery z systemami Windows i macOS – dotychczas na te platformy dostępne były wyłącznie aplikacje przygotowane przez niezależnych twórców.
Instagram za to, oprócz funkcji robienia zakupów wewnątrz aplikacji i nowych zbiórek, ma otrzymać także odświeżoną kamerę, która ma ułatwić korzystanie z serwisu i tworzenie nowych treści.
Funkcja zakupów na Instagramie. Źródło: newsroom.fb.com
Zmieniony wygląd kamery Instagrama. Źródło: newsroom.fb.com
(mp)